Bakan Uraloğlu: Türkiye’nin yüzde 67,4’ü sosyal medyayı kullanıyor

Posted by

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin 2024’te internette geçirdiği süreye bakıldığında günde 7 saat 6 dakika ile dünyada 19’uncu sırada yer aldığını belirterek, nüfusun yüzde 86,5’inin internet kullanıcısı, yüzde 93,8’inin mobil bağlantı sahibi ve yüzde 67,4’ünün sosyal medya kullanıcısı olduğunu bildirdi.

Bakan Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, her yıl dünya genelinde dijital verileri raporlayan We Are Social ve Meltwater’ın hazırladığı ‘Dijital 2024 Global Genel Bakış ve Türkiye Raporu’ nisan ayı verilerini değerlendirdi. Uraloğlu, dünya genelinde cep telefonu kullanım oranının 2024 yılında yüzde 69’u aştığını belirterek, 2024 itibarıyla dünya çapında 5,65 milyar insanın cep telefonu kullandığını kaydetti.

“Internette geçirilen sürede 19. sıradayız”

Dünya genelinde internet kullanımının büyük bir artış gösterdiğini vurgulayan Uraloğlu, 2024’te dünya nüfusunun yüzde 67,1’inin, 5,44 milyar insanın çevrim içi olduğunu ifade etti. Küresel internet kullanıcı sayısının önceki yıla göre yüzde 3,4 arttığını bildiren Uraloğlu, “2024 Nisan verilerine göre dünya genelinde 5,07 milyar sosyal medya kullanıcısı bulunuyor. Bu, toplam küresel nüfusun yaklaşık yüzde 62,6’sına denk geliyor. Sosyal medya kullanıcı artışı son aylarda yavaşlamış olsa da yıllık yüzde 5,4’lük bir büyüme ile yeni kullanıcı sayısındaki artış 260 milyon civarında oldu” dedi. Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin toplam nüfusa göre interneti benimseme bakımından yüzde 86,5 oranıyla dünya sıralamasında 36’ncı sırada bulunduğunu ifade etti. Uraloğlu, internette geçirilen sürenin günde ortalama 7 saat civarında olduğunu belirterek, “Ülkemiz son yapılan ölçümlere göre internette geçirilen süreye bakıldığında günde 7 saat 6 dakika ile dünyada 19. sırada yer alıyor” açıklamasında bulundu.

“Sosyal medya kullanıcı sayısı artıyor”

Türkiye nüfusunun yüzde 86,5’inin internet kullanıcısı, yüzde 93,8’inin mobil bağlantı sahibi ve yüzde 67,4’ü sosyal medya kullanıcısı olduğunu işaret ederek, “Rapora göre, hücresel mobil internet için ortalama indirme hızı 37,66 Mbps, sabit internet ortalama indirme hızı ise 41,90 Mbps. İnternet kullanımımızın en yaygın nedenleri arasında bilgi bulmak, haber ve etkinliklerden haberdar olmak, bir şeyin nasıl yapılacağını araştırmak, ürün ve marka araştırması yapmak ile aile ve arkadaşlarla iletişimde kalmak gibi amaçlar bulunuyor” dedi.

Dünya çapında sosyal medya kullanıcı sayısının pandeminin başlangıcından bu yana yüzde 35’e yakın arttığını ve son 3 yılda 1 milyara yakın yeni kullanıcının sosyal medya kullanmaya başladığının altını çizen Bakan Uraloğlu, “Kullanıcı sayısındaki büyüme geçtiğimiz yıl önemli ölçüde yavaşlasa da sosyal medya kullanıcı sayısı halen artmaya devam ediyor. 2013 yılında 1,7 milyar, 2018’de 3,46 milyar olan kullanıcı sayısı Nisan 2024’te bir önceki yıla göre yüzde 5,4 artış ile 5,07 milyara ulaştı” değerlendirmesinde bulundu.

“En çok kullanılan platform Instagram”

Bakan Uraloğlu, kullanıcı başına aylık sosyal medya kullanımında ilk sırayı 21 saat 24 dakika ile Instagram’ın, ikinci sırayı ise 20 saat 54 dakika ile TikTok’un aldığını söyledi. Bakan Uraloğlu, “Yapılan araştırmanın sonuçlarına baktığımızda Türkiye’de sosyal medya hesaplarından takip edilen profillerin başında arkadaşlar, aile ve tanıdığımız insanlar geliyor. Bunu, satın aldığımız ve satın almak istediğimiz markalar, televizyon şovları ya da kanallar ile eğlence içerikleri, fenomenler ve parodi hesaplar takip ediyor. Dünyada sosyal medyada fenomenlerini takip etme oranına göre Türkiye diğer ülkelere göre yüzde 11,7 ile 49. sırada bulunuyor” dedi.

“Türkiye e-ticarette dünyada 3. sırada”

Uraloğlu, 2023 yılındaki rapora göre, dünya genelinde her hafta çevrim içi satın alım yapan internet kullanıcıları incelendiğinde Türkiye’nin e-ticarette yüzde 64,6’lık oran ile dünyada 3. sırada yer aldığını kaydetti. Bakan Uraloğlu, ücretsiz teslimat imkanının satın alma sürecinde kullanıcılar tarafından dikkate alınan en önemli faktör olduğunu vurgulayarak, “Ücretsiz teslimat, kolay iade politikası, kuponlar ve indirimler, hızlı ve kolay ödeme ile müşteri yorumları gibi etkenler vatandaşların çevrim içi alışverişe yönelmesinde en önemli tercih sebepleri olarak karşımıza çıkıyor. Yeni marka, ürün ve hizmetleri keşfeden kullanıcılar incelendiğinde de kullanıcıların yüzde 36,8’i sosyal medya reklamları aracılığıyla bu markaları keşfettiğini söylüyor. Bu sıralamayı, arama motorları, televizyon ve uygulama reklamları ile marka veya ürünlerin internet siteleri takip ediyor” değerlendirmesinde bulundu. (DHA)

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir